LETALO V PIVKI

OdgovorNapisal/-a SNIPER » 21.06.2013 17:24:41


One shot - one kill!
SNIPER
 
Prispevkov: 306
Pridružen: 12.10.2007 21:10:04

OdgovorNapisal/-a 850gs » 21.06.2013 18:40:45

Super F-84G. Ali kdo ve kam je izginil oni izpred letališča Maribor ?
850gs
 
Prispevkov: 798
Pridružen: 17.01.2009 12:09:44
Kraj: mb

OdgovorNapisal/-a cibo » 21.06.2013 20:44:57

850gs napisal/-a:Super F-84G. Ali kdo ve kam je izginil oni izpred letališča Maribor ?


na Češko v muzej
cibo
 
Prispevkov: 657
Pridružen: 21.06.2009 09:04:43

OdgovorNapisal/-a SNIPER » 21.06.2013 20:54:40

Kam? Kako so pa to izvedli in kdo?

One shot - one kill!
SNIPER
 
Prispevkov: 306
Pridružen: 12.10.2007 21:10:04

OdgovorNapisal/-a cibo » 22.06.2013 07:25:20

cibo
 
Prispevkov: 657
Pridružen: 21.06.2009 09:04:43

OdgovorNapisal/-a SNIPER » 22.06.2013 09:24:08

Aleluja! No, glede na to kar sem videl na mojem obisku pred kratkim v Lešanyh, kjer je tehnika (predvsem oklepna), se mu obetajo v muzeju Kbely lepši časi. Skoraj nesmrtnost. :D Čehi znajo! Drugo vprašanje pa je, kdo je zadevo "pokasiral"? Če gre za kakšno menjavo s Čehi, potem naj bo. Če pa je tole material za kakšno novo orožarsko afero... Ne bom komentiral.

One shot - one kill!
SNIPER
 
Prispevkov: 306
Pridružen: 12.10.2007 21:10:04

OdgovorNapisal/-a cibo » 22.06.2013 17:45:36

SNIPER napisal/-a:Aleluja! No, glede na to kar sem videl na mojem obisku pred kratkim v Lešanyh, kjer je tehnika (predvsem oklepna), se mu obetajo v muzeju Kbely lepši časi. Skoraj nesmrtnost. :D Čehi znajo! Drugo vprašanje pa je, kdo je zadevo "pokasiral"? Če gre za kakšno menjavo s Čehi, potem naj bo. Če pa je tole material za kakšno novo orožarsko afero... Ne bom komentiral.


Ne bom komentiral,samo v tej državi bi bilo potrebno res nekoga pred zid.
cibo
 
Prispevkov: 657
Pridružen: 21.06.2009 09:04:43

OdgovorNapisal/-a 850gs » 22.06.2013 18:53:02

Žalostno res žalostno. Sem mislil, da ga je vzel muzej SV ali pa da ga bodo obnovljenega postavili na staro lokacijo, tako pa je zgubljen za vedno.
Saj res da ni bil edini, vendar če vemo kakšno floto je včasih imela RV i PVO je danes ostankov pri nas bore malo. Kako fino bi bilo danes imeti npr: Me109, spitfire, hurricane, mosqito, šturmovik, storch, jak ....
850gs
 
Prispevkov: 798
Pridružen: 17.01.2009 12:09:44
Kraj: mb

OdgovorNapisal/-a SNIPER » 22.06.2013 19:40:45

Žal če, če, če... Pobožne želje.

One shot - one kill!
SNIPER
 
Prispevkov: 306
Pridružen: 12.10.2007 21:10:04

OdgovorNapisal/-a zupi » 23.06.2013 06:56:13

Tako je izgledalo včeraj......

Slika
zupi
 
Prispevkov: 449
Pridružen: 20.06.2008 15:40:57
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a cibo » 23.06.2013 08:25:05

Leo je.Lepo pobarvan,super izpadlo.
cibo
 
Prispevkov: 657
Pridružen: 21.06.2009 09:04:43

OdgovorNapisal/-a SNIPER » 23.06.2013 13:38:21

Kakor se vidi na sliki, je čudovito. Če je v resnici vsaj približno tako kot "GAZELA", potem je več kot odlično. :D

One shot - one kill!
SNIPER
 
Prispevkov: 306
Pridružen: 12.10.2007 21:10:04

OdgovorNapisal/-a vox » 23.06.2013 16:56:54

Res zanimivo bi bilo vedeti lastništvo letala ? Letališče je privatno sedaj pa ali je bilo tudi vojaško letalo prodano z njim vred pa je spet vse skupaj v nasprotju z marsikatero logiko.
vox
Moderator
 
Prispevkov: 598
Pridružen: 23.01.2007 20:26:48
Kraj: ilegalec (kulturni)

OdgovorNapisal/-a cibo » 23.06.2013 17:59:24

Tako je bilo vMB.Letalo je bilo prodano z letališčem ker je stalo na nnjegovi zemlji in lastniki letališča so ga prodali.Drugače rečeno-Lopovščina ali kraja.

Prav tako so pri nas v spomin na 91 postavili tank T-55.in potem je to zemljo z bivšo karavlo odkupil tip .ki si sedaj lasti ta "spomenik".Namreč postavil je ograjo in nemogoče je priti do njega.
cibo
 
Prispevkov: 657
Pridružen: 21.06.2009 09:04:43

OdgovorNapisal/-a vox » 23.06.2013 19:37:27

Samo spet je tu vprašanje ali je lahko lastnik lovskega letala oz tanka? Ne glede ,da je nevozen oz. ni že 50 let v uporabi (kot določeno naše orožje)? Samo v pomislek. Sam sicer nimam nič proti lastništvu samo naj potem zakon velja za vse enako .

Aja pa spet me zanima kako je bilo letalo deklarirano pri prodaji? Ker ni moglo biti samo letalo ( podobno,kot pri orožju kjer je lahko lovsko, civilno, vojaško). In pa spet če je bil to spomenik, kako to, da pristojno ministerstvo ni delovalo,kot bi moralo. Pri nas majhnih pa so ali želijo biti zelo dosledni .
vox
Moderator
 
Prispevkov: 598
Pridružen: 23.01.2007 20:26:48
Kraj: ilegalec (kulturni)

OdgovorNapisal/-a M67 » 23.06.2013 20:42:43

Danes sem bil na Brniku...videl sem samo DC-6, kaj je z thunderjetom pa unim šolskim (Aero?), ali so jih kam preožili?
M67
 
Prispevkov: 1982
Pridružen: 24.01.2007 22:37:02

OdgovorNapisal/-a 850gs » 24.06.2013 10:17:38

Ta iz Brnika naj bi bil zdaj obnovljen v Pivki.
850gs
 
Prispevkov: 798
Pridružen: 17.01.2009 12:09:44
Kraj: mb

OdgovorNapisal/-a SNIPER » 24.06.2013 14:12:39

Ostali pa menda nekje na vojaškem delu letališča.

One shot - one kill!
SNIPER
 
Prispevkov: 306
Pridružen: 12.10.2007 21:10:04

OdgovorNapisal/-a zupi » 25.06.2013 10:44:17

Ta iz Brnika je na moji sliki. Bil je med napadom JNA na Brnik zelo poškodovan in namenjen na odpad. Vsaka čast entuziastom, da je prišel v Pivko ter da so ga obnovili. Tukaj država in vojska ni odigrala svoje vloge. Sedaj, ko je letalo obnovljeno, pa se bo marsikdo tolkel po prsih, kaj smo storili, pred tem pa je imel največ proti, da bi se to restavriralo....

V pomislek vsem, ki so veliki na jeziku, roke pa imajo le k sebi obrnjene...Ti ki so danes "heroji" so bili v času vojne zagotovo nekje skriti, ne zagotovo SIGURNO. Na plan so prišli, ko je bilo že vse končano. Pozabljamo pa na prave navadne ljudi, ki niso razmišljali in iskali ugodnosti, ko so šli v boj za našo Slovenijo.......
zupi
 
Prispevkov: 449
Pridružen: 20.06.2008 15:40:57
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a WIDMANN » 25.06.2013 11:40:59

M67 napisal/-a:Danes sem bil na Brniku...videl sem samo DC-6, kaj je z thunderjetom pa unim šolskim (Aero?), ali so jih kam preožili?


Pred leti sevm bil v vojaški bazi na Brniku za silo popedena je bila samo gazela ostala letala ki so bila pred letom 91 v bližini dc-6 pa je preraščalo :shock: :shock: :shock: trnje in grmovje barva se je že močno luščila očitno so jih samo preparkirali in jih pustili uničenju oziroma propadanju...Sramotno in žalostno!
Zelo,zelo slabo luč to meče na Slovensko vojsko,kar pa že vemo!

Vsekakor pa nadpovprečne pohvale muzeju v Pivki! :D

HEUREKA-EUREKA )

-Veni, vidi, vici
-IN VINO VERITAS.
-DIVIDE ET IMPERA.
Slika
WIDMANN
Moderator
 
Prispevkov: 2481
Pridružen: 18.03.2007 18:05:27
Kraj: FORT HERMANN

OdgovorNapisal/-a M67 » 25.06.2013 16:21:14

Kdorkoli že- F80 Thunderjet v Pivki je odličen, redek in čudovit eksponat in vse pohvale tistemu ki ga je usposobil, pa naj bo to privatnik, vojska ali kdorkoli. In na Wiki je že vpisan, če drži niti niso tako pogosti...Pa dolgo so leteli v JLA . No je pa res da niso vsi vpisani, vsaj italijanski v muzeju ne, pa zanesljivo še kakšen ne.

https://en.wikipedia.org/wiki/Republic_ ... t#Slovenia
M67
 
Prispevkov: 1982
Pridružen: 24.01.2007 22:37:02

OdgovorNapisal/-a cibo » 25.06.2013 18:59:50

M67 napisal/-a:Kdorkoli že- F80 Thunderjet v Pivki je odličen, redek in čudovit eksponat in vse pohvale tistemu ki ga je usposobil, pa naj bo to privatnik, vojska ali kdorkoli. In na Wiki je že vpisan, če drži niti niso tako pogosti...Pa dolgo so leteli v JLA . No je pa res da niso vsi vpisani, vsaj italijanski v muzeju ne, pa zanesljivo še kakšen ne.

https://en.wikipedia.org/wiki/Republic_ ... t#Slovenia



F-80 je bil Shooting star prednik T-33 ki ga je uporabljala tudi JLA.Thunderjet pa je nosil oznako F-84.
cibo
 
Prispevkov: 657
Pridružen: 21.06.2009 09:04:43

OdgovorNapisal/-a M67 » 25.06.2013 20:11:13

res moja napaka a mislil sem thunderjeta se pravi F84.

Je pa res da so ZDA Jugoslaviji priskrbele P47, T33, F84 in F86.
M67
 
Prispevkov: 1982
Pridružen: 24.01.2007 22:37:02

OdgovorNapisal/-a jeklena_pest » 26.06.2013 12:39:14

WIDMANN napisal/-a:
Vsekakor pa nadpovprečne pohvale muzeju v Pivki! :D


Ne preveč hvalit "muzej v Pivki" tam bo to letalo samo shranjeno in razstavljeno, to da je letalo obnovljeno je zasluga SV, Vojaškega muzeja in nekaterih posameznikov. Mariborski F-84G pa je že dve leti na češkem in je razstavljen na Kbelyju v amerišikh barvah, kako pa je prišel v privat roke in bil potem prodan naprej pa je že druga zgodba.

jeklena_pest
jeklena_pest
 
Prispevkov: 28
Pridružen: 17.02.2007 18:33:50
Kraj: zgornja šiška

OdgovorNapisal/-a M67 » 26.06.2013 13:54:20

Tako je, vsaj tako je uradno stališče SV, pivški F84 je last Vojaškega muzeja, torej so sredstva za obnovo od tam. Vsekakor je bolje, da se eksponat lepo uradno predstavlja (kar je zasluga Pivškega muzeja), kot pa da propada na Brniku, kjer ga je itak malogdo hodil gledat.
M67
 
Prispevkov: 1982
Pridružen: 24.01.2007 22:37:02

OdgovorNapisal/-a andžulilno » 26.06.2013 14:57:57

M67, kaj to pomeni "vsaj tako je uradno stališče SV"? Namiguješ, da sicer temu dejansko ni tako?

Za pojasnilo lahko povem, da je Vojaški muzej SV eden od trinajstih državnih muzejev v Sloveniji, in da so evidentirani eksponati last države. Državna lastnina ne more postati last Pivškega Parka vojaške zgodovine. Park vojaške zgodovine nima primerljivega statusa in nima enega samega kustosa, zato lahko s temi eksponati upravlja edino za to pristojni muzej.
Glede tega, da so doslej ti eksponati propadali na Brniku se strinjam a da jih je tja le malo kdo hodil gledat, je po mojem mnenju bolj zasluga zaprtosti za ograjo vojaškega dela letališča, kot pomanjkanju zanimanja.

Park vojaške zgodovine je tako le prostor, kjer je eksponat razstavljen. Milisim, da v korist vseh - tako Vojaškega muzeja SV, Parka vojaške zgodovine, kot tudi vse zainteresirane javnosti.
andžulilno
 
Prispevkov: 6
Pridružen: 14.01.2009 13:42:46

OdgovorNapisal/-a M67 » 26.06.2013 17:31:20

Nič ne namigujem, tako je uradno stališče ker je tako napisano na uradni intranetni strani MORS.
M67
 
Prispevkov: 1982
Pridružen: 24.01.2007 22:37:02

OdgovorNapisal/-a andžulilno » 26.06.2013 18:04:23

No, potem si napačno uporabil besedo "vsaj", ki izraža omejevanje na določen stavčni člen ("uradno stališče") ...
andžulilno
 
Prispevkov: 6
Pridružen: 14.01.2009 13:42:46

OdgovorNapisal/-a M67 » 26.06.2013 21:26:51

To ni omejevanje, to je Primorščina!
M67
 
Prispevkov: 1982
Pridružen: 24.01.2007 22:37:02

OdgovorNapisal/-a andžulilno » 26.06.2013 21:59:06

Ko bi vsaj bila.
andžulilno
 
Prispevkov: 6
Pridružen: 14.01.2009 13:42:46

OdgovorNapisal/-a SNIPER » 26.06.2013 22:37:20

Med njimi ne manjka "ORLOV", kakršnega pričakujejo v Pivki.

http://www.youtube.com/watch?v=PuSn40yCc7s

One shot - one kill!
SNIPER
 
Prispevkov: 306
Pridružen: 12.10.2007 21:10:04

OdgovorNapisal/-a jeklena_pest » 27.06.2013 09:34:05

SNIPER napisal/-a:Med njimi ne manjka "ORLOV", kakršnega pričakujejo v Pivki.

http://www.youtube.com/watch?v=PuSn40yCc7s


Tudi ta milo rečeno "nesporazum" bi bilo treba razčistiti, ker se pojavlja toliko časa, da je že zavajanje. Ne gre za letalo SOKO J-22 orao, temveč IAR-93 vultur. Skrajni čas je, da odgovorni tam doli to spoznajo in se temu primerno tudi obnašajo. IAR-93 je eno letalo J-22 pa drugo, razen tega, da sta nastala iz projekta YUROM, podobno izgledata, imata nekaj skupnih ali podobnih delov, drugače nimata dosti skupnega.

jeklena_pest
jeklena_pest
 
Prispevkov: 28
Pridružen: 17.02.2007 18:33:50
Kraj: zgornja šiška

OdgovorNapisal/-a SNIPER » 27.06.2013 10:25:15

To drži. Zadeva izhaja iz skupnega projekta YU-RO. Lepše bi bilo, če bi dobili pravega "Orla" iz Srbije. Dokler pa tega ni, bo po mojem skromnem mnenju dober tudi romunski. Če bo in, ko bo... :(

One shot - one kill!
SNIPER
 
Prispevkov: 306
Pridružen: 12.10.2007 21:10:04

OdgovorNapisal/-a M67 » 27.06.2013 10:46:03

andžulilno napisal/-a:Ko bi vsaj bila.


Zdaj si pa že precej siten in izven teme!
M67
 
Prispevkov: 1982
Pridružen: 24.01.2007 22:37:02

OdgovorNapisal/-a andžulilno » 27.06.2013 14:15:15

M67, samo da se razumeva. Beseda "vsaj" ti v mojem stavku ni všeč, v tvojem je pa "primorščina" ...
Po pravici povedano, se sploh ne bi priglasil k debati, če ti te besede ne bi uporabil. Z njo si postavil trditev v dvom in na to sem reagiral. Kot lahko razbereva iz reakcije na moj odgovor, besedo zelo dobro razumeš ...
andžulilno
 
Prispevkov: 6
Pridružen: 14.01.2009 13:42:46

OdgovorNapisal/-a 850gs » 28.07.2014 15:36:53

Evo romunski " orao " je rastavljen v Pivki :
Slika
Upam da še pride na vrsto ta speča lepotica :
Slika
850gs
 
Prispevkov: 798
Pridružen: 17.01.2009 12:09:44
Kraj: mb

OdgovorNapisal/-a M67 » 28.07.2014 20:21:43

Oooo, to pa je samohodka SU-100! Eno najmočnejših orožij SSSR iz leta 1944, 100 mm top! Od kje pa so tega dobili?
M67
 
Prispevkov: 1982
Pridružen: 24.01.2007 22:37:02

OdgovorNapisal/-a 10MOTB » 29.07.2014 05:52:32

Vsaj ene 4 leta že tam.......
10MOTB
 
Prispevkov: 789
Pridružen: 04.05.2007 07:20:13

avon v muzeju v Pivki

OdgovorNapisal/-a YUROM » 07.09.2014 19:05:07

Ker vem nekaj več o tem projektu, bi Vam želel povedati naslednje.

YUROM projekt, v Yugoslaviji Soko J22-Orao v Romuniji IAR93, je bil projekt med Yugoslavijo in Romunijo, kjer je bilo uporabljeno znanje iz Yugoslavije (tudi iz Slovenije) in Romunije. Razlika med avionoma je bila v glavnem samo v navigaciji in državnih označbah. Po videzu pa sta identična, brez razlik.

Avion, ki je v Pivki z oznako IAR93 št. 206 je prišel iz Romunije, kjer so ga pilotirali romunski piloti. Vendar so skoraj vsi sestavni deli narejeni v Yugoslaviji.

Kako to vem? Vem ker sem ga videl razstavljenega in na skoraj vseh sestavnih delih so oznake o proizvodnji iz vseh koncev ex Yugoslavije.

Zame je bolj pomembno, kdo je avion izdelal? Ali je v njem znanje naših inžinirjev in poskusnih pilotov? Kot pa kdo ga je pilotiral.


Pilotira ga lahko vsak pilot, ki se je naučil pilotirati ta avion. Izdela ga pa lahko? In na to smo lahko ponosni :)


Zato je ta avion bolj naš kot pa bilo kateri, kjer v izdelavi ni znanja naših inžinirjev in pilotov.


Seveda se pa strinjam, da bi bilo najbolje dobiti še avion, ki je bil stacioniran v Sloveniji (v Cekljah) in ga je vozil slovenski pilot. Tako bi imel muzej oba aviona ter bi imeli v Pivki celotni YOUROM projekt :D

V priponki imate sliko proizvodne ploščice na avionu ter kako je izgledal na odpadu in kako sedaj :P

Zahvala romunski strani, ker so omogočili, da imamo ta avion v Sloveniji!


Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
YUROM
 
Prispevkov: 1
Pridružen: 07.09.2014 16:56:39

OdgovorNapisal/-a andžulilno » 08.09.2014 12:20:14

YUROM, slike, ki ste jih postavili v temo, prikazujejo zadnji del trupa, ki so ga izdelovali pri nas. A trditi, da je zato skoraj celotno letalo narejeno pri nas, je malo pretirano. Prednji del trupa, torej od točke, kjer je slikana vaša fotografija, je bil narejen v Romuniji. Prav tako je bil v Romuniji na primer narejen vertikalni stabilizator in celotne horizontalne krmilne površine. Toliko o grobi razdelitvi dela med obema partnerjema.

O izgledu letala in njegovi identičnosti z našimi orli seveda lahko tudi kakšno napišemo. Moja trditev je ta, da identična nista. Morebiti tam iz daljave stotih metrov. Hudič se seveda skriva v podrobnostih. Že tam na nosu letala je za spretno oko dovolj detaljev, ki so drugačni. Povezani so z vgrajeno opremo oziroma avioniko letala. Prav tako so razlike v kabini. Namerilne naprave naprimer. Ta razlika je vidna celo brez plezanja v kabino letala. In razlik, malenkostnih sicer, je še kar nekaj. Zato to letalo ni orao, pač pa vultur.

Kjer se seveda lahko strinjava, je seveda del, kjer ste napisali, da je na letalu uporabljeno naše znanje. Res je. Upam si trditi, da celo v pretežni meri, saj so Romuni le stežka sledili tempu in tudi znanju, ki so ga diktirali in imeli naši inženirji, in so celoten projekt izrabili za vzpostavitev svoje letalske industrije skorajda iz niča. Dejansko so se s pomočjo naših inženirjev na projektu YUROM učili.

Po drugi strani je potrebno vedeti, da je tudi za našo stran ta projekt v s stališča industrije pomenil učenje in osvajanje novih tehnologij, in je bil vmesna stopnja pri osvajanju tehnologij za bodoči projekt "novega aviona".

Da imamo letalo moč videti v Pivki kot muzejski eksponat, ki prikazuje zmožnosti naše namenske industrije, je seveda za nas velika sreča, zasluga pa gre predvsem nekaj posameznikom, ki so si, lahko rečem, upali sanjati in to izpeljati - praktično sami! Vsi ti posamezniki imajo konkretna imena in priimke in, upam, da jih ob uradni predstavitvi letala ne bo kdo pozabil omeniti in se jim primerno zahvaliti.
andžulilno
 
Prispevkov: 6
Pridružen: 14.01.2009 13:42:46



Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 0 gostov